Tájékoztató az OBO Visszaélés-bejelentési rendszeréről

Az OBO Csoport elkötelezett amellett, hogy üzleti tevékenységét a legmagasabb etikai és jogi normák mentén folytassa. Ennek megfelelően az OBO Etikai Kódexének mindennemű megsértését a lehető legkomolyabban kezeljük.

Az OBO Visszaélés-bejelentési rendszerének célja, hogy támogassa az OBO Csoport munkavállalóit, vezetőit, üzleti partnereit, ügyfeleit, beszállítóit stb. és minden potenciálisan érintett felet (minden természetes személyt) az OBO Csoporton belüli esetleges visszaélések felismerésében, bejelentésében és megszüntetésében, valamint, hogy biztonságos csatornát biztosítson a retorzióktól való félelem nélküli bejelentésre, azzal a céllal, hogy erősítse az OBO Csoporton belüli compliance és bejelentői kultúrát.

A jogellenes, erkölcstelen vagy törvénytelen magatartást, illetve az OBO Etikai Kódexet sértő magatartást, amelyet az érintett munkavállaló vagy személy nem tud saját erejéből megakadályozni, az OBO Csoport által kijelölt kapcsolattartónak kell jelenteni. A visszaélés-bejelentési rendszer azonban nem arra szolgál, hogy más munkavállalókra vonatkozóan általánosan panaszt tegyenek.

A visszaélés-bejelentési rendszer a bejelentések fogadására és feldolgozására, valamint a bejelentők és támogatóik védelmére szolgál a bejelentések miatti esetleges retorziókkal szemben. A visszaélés-bejelentési rendszer azonban nem általános panaszok vagy általános megkeresések fogadására szolgál. Kérjük, hogy ilyen esetben vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal:

Kontakt

Németország esetében a német ellátási lánc átvilágításáról szóló törvény (LkSG) szerinti panaszokat az alábbi e-mail címen keresztül kérjük benyújtani: supplychain.complaintsnoSpam@obo.de.

A bejelentést csak akkor indokolt megtenni, ha a bejelentő jóhiszeműen jár el, és ha a bejelentőnek alapos oka van feltételezni, hogy a bejelentett információ igaz. A bejelentő nem jár el jóhiszeműen, ha tisztában van azzal, hogy a bejelentett információ valótlan. Kétség esetén a tényeket nem tényként, hanem más személyek feltételezéseként, értékeléseként vagy gyanúként kell feltüntetni.

A bejelentéseket a bejelentők a belső kivizsgálók részére nyújthatják be az alábbi elérhetőségeken:

Dr. Marcell Péter Helyes
Compliance Officer International
OBO BETTERMANN Hungary Kft.
Magyarország
2347 Bugyi, Alsóráda u. 2. 
E-Mail: compliancenoSpam@obo.de vagy helyes.marcellnoSpam@obo.hu
Telefon: +36 (0)29 349-750
Mobil: +36 20 490-2967

vagy,

Sascha Hesse
Jogtanácsos
OBO BETTERMANN Holding GmbH & Co. KG
Németország
Hüingser Ring 52, 58710 Menden (Sauerland)
E-Mail: sascha.hessenoSpam@obo.de
Telefon: +49 2373 89-1232
Mobil: +49 151 11432833

A bejelentések nincsenek meghatározott formához vagy nyelvhez kötve. A szabályszegésekről szóló információkat a bejelentő a saját anyanyelvén is benyújthatja; a belső kivizsgáló gondoskodik a fordítás elkészítéséről és biztosítja a bejelentő anyanyelvén történő kommunikációt. A bejelentések benyújthatók személyesen, telefonon, írásban vagy szöveges formában (pl. levélben vagy e-mailben). Az eljárás egyszerűsítése érdekében javasoljuk az e-mailben történő benyújtást. A postai úton érkező bejelentések bizalmas feldolgozása érdekében kérjük, hogy a címzéshez a „BIZALMAS - OBO bejelentések" feliratot használja. A bejelentés névtelenül is megtehető.

Az OBO Csoport eleget tesz a mindenkori hatályos adatvédelmi jogszabályokban – ideértve az (EU) 2016/679 rendeletben (GDPR) és a nemzeti adatvédelmi jogszabályokban – rögzített kötelezettségeinek, és a szabályszegésekkel kapcsolatos minden információt – függetlenül annak valóságtartalmától – különösen bizalmasan kezel.

A visszaélés-bejelentési rendszerrel kapcsolatos további információk az OBO Visszaélés-bejelentési Szabályzatában olvashatók.

Előre is köszönjük a jelzéseiket.

Az Ön OBO visszaélés-bejelentési csapata​

Policy and Attachments