Compliance

Az OBO kiemelten kezeli társadalmi felelősségvállalását.

1. Előszó

Az OBO Bettermann Csoport (a továbbiakban: „OBO“) több mint 110 éves történetének kezdete óta különös figyelmet szentel a társadalmi felelősségvállalásnak, valamint a fenntartható vállalatirányításnak és -fejlődésnek, mind ökológiai, mind gazdasági, mind társadalmi szempontból. Az OBO felelősséget érez munkavállalóiért, üzleti partnereiért, valamint a társadalmi környezetért, amely valamennyi ember létének alapjául szolgál. Az integritás, a méltányosság és a sokszínűség  az OBO vállalati kultúrájának szerves részét képezik. Az OBO tevékenysége során fenntartható, átlátható és teljesítményorientált módon jár el.

A fent hivatkozott értékek képviselete érdekében az OBO kötelezettséget vállal arra, hogy működése során a jelen Etikai Kódexben (a továbbiakban: Etikai Kódex) foglalt rendelkezések és vállalások szerint jár el, és ugyanezt várja el beszállítóitól és szolgáltatóitól (a továbbiakban: üzleti partnerek) is.

Jelen Etikai Kódex az OBO tagvállalatai és üzleti partnereik közötti szerződések integráns részét képezi. Az OBO és üzleti partnerei kötelesek betartani a jelen Etikai Kódex rendelkezéseit. Ezen túlmenően az OBO és üzleti partnerei kötelesek a jelen Etikai Kódex tartalmát megismertetni munkavállalóikkal.

A jelen Etikai Kódex szabályai és alapelvei az OBO közvetett beszállítóira és szolgáltatóira is vonatkoznak, azaz az OBO közvetlen üzleti partnereinek azon beszállítóira és szolgáltatóira is, akik az OBO-val kötött szerződések teljesítésében közreműködnek. Az OBO üzleti partnerei ezért kötelesek lehetőségeikhez mérten megismertetni a jelen Etikai Kódex rendelkezéseit beszállítóikkal és szolgáltatóikkal, továbbá ösztönözni őket annak betartására.

A jelen Etikai Kódexben leírt szabályok és elvek az alábbi nemzetközi egyezményeken alapulnak:

  • az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata (ENSZ-határozat 217 A (111), 1948),
  • az ENSZ Korrupció Elleni Egyezménye,
  • az ILO (Nemzetközi Munkaügyi Szervezet) alapvető munkaügyi normái,
  • a Riói Nyilatkozat (a „Riói Nyilatkozat a környezetről és a fejlődésről“ 27 alapelve),
  • a Minamata Egyezmény,
  • a Stockholmi Egyezmény,
  • a Bázeli Egyezmény.

2. Alapelvek

2.1 A jogkövető magatartás elve (Legalitás elve)

Az OBO és üzleti partnerei valamennyi tevékenységük során szigorúan jogkövető magatartást tanúsítanak. Azon régiókban, ahol a helyi jogszabályok kevésbé szigorú előírásokat tartalmaznak, az OBO és üzleti partnerei arra törekszenek, hogy megfeleljenek a jelen Etikai Kódex rendelkezéseinek. Amennyiben a helyi jogszabályok és jelen Etikai Kódex rendelkezései között ellentét feszül, a helyi jogszabályok rendelkezései az irányadók.

A jogkövető magatartás elve különösen az alábbiakat foglalja magában

  • valamennyi szükséges hatósági engedély beszerzése;
  • teljes körű együttműködés a hatóságokkal;
  • az adók és vámok megfizetése a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően;
  • a versenyjogi jogszabályok tiszteletben tartása;
  • a korrupció és a pénzmosás teljes elutasítása;
  • az emberi jogok és az emberi méltóság tiszteletben tartása;
  • az adott ország jogszabályi rendelkezéseinek betartása a munkavállalók foglalkoztatására vonatkozóan;
  • a harmadik felek törvényes jogainak tiszteletben tartása;
  • a környezetvédelmi jogszabályok betartása;
  • a mindenkori hatályos jogszabályi rendelkezések által előírt információk közzététele;
  • a nemzetközi gazdasági szankciók betartása
  • a mindenkori hatályos jogszabályokban meghatározott összeférhetetlenségi szabályoknak való megfelelés;
  • az adott ország mindenkori hatályos pénzügyi és számviteli jogszabályainak, valamint a pénzügyi dokumentációra vonatkozó előírásainak betartása

2.2 Integritás

Az OBO és üzleti partnerei kifejezetten elutasítják a korrupció, a csalás, a tiltott befolyásolás és a korrupt üzleti gyakorlatok (különösen a pénzmosás) minden formáját. Ebben az összefüggésben az OBO minden munkavállalója és Önök felelősséggel tartoznak azért, hogy juttatások elfogadása vagy nyújtása – harmadik féltől vagy harmadik félnek – csak a mindenkori hatályos jogszabályoknak megfelelően történjen.

2.3 Méltányosság

Az OBO és üzleti partnerei tevékenységük során az etikus üzleti gyakorlat és a tisztességes, egyenlő versenyfeltételek elveinek tiszteletben tartása szerint járnak el. Az OBO és Önök ezért elhatárolódnak a szabad versenyt korlátozó jogellenes megállapodásoktól vagy összehangolt magatartásoktól. Ide tartozik például az árrögzítés, a piacfelosztás, a forgalmazási szerződések feltételeire vonatkozó tiltott megállapodások kötése, valamint a termékekre vonatkozó viszonteladási vagy minimumár megállapítása.

A fent említett magatartásoktól való tartózkodás mellett az OBO minden munkavállalója és üzleti partnere köteles kifejezetten visszautasítani a meglévő és jövőbeli üzleti partnerek ilyen jellegű ajánlatait, továbbá kötelesek minden ilyen ajánlatról felettesüket vagy az OBO Compliance Officer-ét tájékoztatni.

Tisztességtelen piaci magatartás például akkor áll fenn, ha egy piaci szereplő egy vagy több versenytársával megállapodik abban, hogy egyikük sem fog egy bizonyos terméket vagy szolgáltatást egy meghatározott árnál alacsonyabban értékesíteni. Ha az OBO munkatársait ilyen ajánlattal keresik meg, azt egyértelműen és félreérthetetlenül el kell utasítaniuk, és haladéktalanul tájékoztatniuk kell az OBO jogi osztályát.

2.4 Sokszínűség

Az OBO és üzleti partnerei elkötelezettek az egyes személyek emberi méltóságának, magánéletének és személyiségi jogainak védelme iránt. Az OBO és üzleti partnerei védik és biztosítják a vélemény és véleménynyilvánítás szabadságát. Önök vállalják, hogy tiszteletben tartják és aktívan támogatják az ENSZ Emberi Jogi Chartájában elismert emberi jogokat (beleértve az egyének, a helyi közösségek és az őshonos népek jogait). Az OBO és üzleti partnerei védik és támogatják a nők jogait. Az OBO és üzleti partnerei nem tűrik a diszkriminációt vagy a zaklatást munkavállalóik körében, és támogatják a sokszínűséget.

Jogellenes hátrányos megkülönböztetés például akkor áll fenn, ha egy állás betöltéséről szóló döntés nem kizárólag a pályázók képzettsége alapján történik, hanem egy férfi pályázót azért részesítenek előnyben, mert attól tartanak, hogy a női pályázó életkora miatt a közeljövőben gyermeket vállalhat.

a) A gyermekmunka, a kényszermunka és a rabszolgaság tilalma
Az ILO alapvető munkaügyi normáival összhangban az OBO és üzleti partnerei csak olyan munkavállalókat foglalkoztatnak, akik elérték az adott ország mindenkori hatályos törvényeiben előírt minimális életkort. Az OBO és üzleti partnerei kifejezetten elutasítják a kényszermunka és a rabszolgaság minden formáját

b) Munkafeltételek
Az OBO és üzleti partnerei az ILO alapvető munkaügyi előírásaival összhangban vállalják, hogy munkavállalóikat kizárólag a helyi munkavédelmi és munkaidő-szabályoknak megfelelően foglalkoztatják. Az OBO és üzleti partnerei vállalják, hogy üzleti tevékenységük során olyan munkakörülményeket teremtenek, amelyek mentesek a munkavállalók zaklatásának vagy megalázásának minden formájától.

A munkabiztonság fenntartása és a lehetséges balesetek megelőzése érdekében elengedhetetlen, hogy minden munkahelyi balesetet a helyi jogszabályoknak megfelelően bejelentsenek és dokumentáljanak. Csak ezen az alapon lehet megfelelő intézkedéseket hozni a munkabiztonság fenntartására.

c) Egyesülési jog
Az OBO és üzleti partnerei tiszteletben tartják munkavállalóik egyesülési szabadságát. Ebben az összefüggésben az OBO-nak és üzleti partnereinek a mindenkori hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően kell együttműködniük munkavállalóikkal.

d) Egyenlő bánásmód megsértésének tilalma
Az OBO és üzleti partnerei elutasítják a hátrányos megkülönböztetés minden formáját, beleértve a nemzeti, etnikai, társadalmi származáson, egészségi állapoton, fogyatékosságon, szexuális irányultságon, életkoron, nemen, politikai véleményen, valláson vagy meggyőződésen alapuló megkülönböztetést, kivéve, ha az adott megkülönböztetés valamely munkakörben történő foglalkoztatás törvényi követelménye. Egyenlőtlen bánásmódnak minősül szintén az egyenlő értékű munkáért fizetett egyenlőtlen díjazás

e) Megfelelő bérezés
Az OBO és üzleti partnerei vállalják, hogy megfelelő bért fizetnek munkavállalóiknak. Ennek legalább az adott ország mindenkori hatályos törvényei által előírt minimálbér szintjét kell elérnie

f) A természeti környezet megőrzése
Az OBO és üzleti partnerei biztosítják, hogy az emberek megélhetését nyújtó földterületek, erdők vagy vízkészletek megszerzése ne történjen sem jogellenes, erőszakos kilakoltatással, sem jogellenes kisajátítással. El kell kerülni továbbá az olyan káros környezeti változásokat (pl. talajváltozások, vízszennyezés, túlzott vízfogyasztás), amelyek jelentősen rontják az egészséget, az ivóvízhez való hozzáférést és az élelmiszertermelést.

g) Magán- vagy rendvédelmi erők alkalmazása
Az OBO és üzleti partnerei vállalják, hogy nem vetnek be magán- vagy rendvédelmi erőket üzleti projektek védelmére, ha a biztonsági erők bevetése az utasítási vagy ellenőrzési lehetőség hiánya következtében sérti a kínzás és a kegyetlen, embertelen vagy megalázó bánásmód tilalmát, illetve életet vagy testi épséget sért, vagy korlátozza az egyesülési szabadságot.

2.5 Fenntarthatóság

a) Környezetvédelmi előírások
Az OBO-nak és üzleti partnereinek jogukban áll saját erőforrásaikat saját környezetvédelmi és fejlesztési politikájuk szerint felhasználni. Az OBO és Önök felelősek azért, hogy befolyási körükbe tartozó tevékenységek jogellenesen ne károsítsák a környezetet. Ez különösen a nem engedélyezett talajváltozásokra, a vízszennyezésre, a légszennyezésre, a káros zajkibocsátásra és a túlzott vízfogyasztásra értendő. Az OBO és üzleti partnerei vállalják, hogy betartják valamennyi hatályos környezetvédelmi előírást, a fenntartható fejlődés elvének megfelelően járnak el, és ezáltal a lehető legkörnyezetkímélőbb módon működnek.

Az OBO és üzleti partnerei elkötelezettek a környezetvédelem ügye iránt. Az OBO és üzleti partnerei törekednek arra, hogy DIN ISO 14001 vagy az EMAS szerinti tanúsított környezetirányítási rendszerrel rendelkezzenek. Az OBO és üzleti partnerei működésük során különös figyelmet fordítanak a hulladékok szétválogatására, azok újrahasznosítására, a levegőszennyezés csökkentésére és a vizek védelmére. Az OBO és üzleti partnerei a veszélyes anyagokat megfelelően és ellenőrizhetően kezelik, és a szükséges biztonsági adatlapokat kérésre rendelkezésre bocsátják. Az OBO és üzleti partnerei környezetvédelmi felelőst jelölnek ki, amennyiben erre jogszabályi kötelezettségük áll fenn.

A környezet védelme érdekében az OBO és üzleti partnerei a lehető legnagyobb mértékben alkalmazzák az elővigyázatosság és a megelőzés elvét. Súlyos vagy maradandó kár veszélye esetén a kár mértékére vonatkozó teljes körű tudományos ismeretek hiánya nem lehet ok arra, hogy az OBO és üzleti partnerei elhalasszák a környezeti károk megelőzésére irányuló hatékony és költségigényes intézkedéseket.

Az OBO fenntarthatósági stratégiáját egy nemzetközi jogszabályokon és szabványokon alapuló fenntarthatósági jelentésben teszi közzé.


b) Anyagok és azok ártalmatlanítása
Az OBO és üzleti partnerei vállalják, hogy minimalizálják a felhasznált anyagok környezeti hatásait. Önök törekszenek arra, hogy a felhasznált anyagok minél nagyobb részét újrahasznosítsák.

Az OBO és üzleti partnerei vállalják továbbá, hogy a vonatkozó jogszabályoknak (különösen a Minamata-, a Stockholmi és a Bázeli Egyezményeknek) megfelelően betartják a veszélyes vegyi anyagokra vonatkozó tilalmakat. Ez biztosítja a veszélyes hulladékok exportjára és importjára vonatkozó tilalmak betartását is, és garantálja a hulladékok környezetbarát kezelését. Ezen túlmenően az OBO és üzleti partnerei a hulladékok ártalmatlanításakor betartják az adott ország jogszabályi rendelkezéseit és a hatósági előírásait.

Hulladékkezelési előírás megsértéséről például akkor beszélhetünk, ha a vegyi vagy elektronikai hulladék nem a helyi előírásoknak megfelelően kerül megsemmisítésre és ezáltal szennyeződik a talaj és az ivóvízforrások, amelyek a helyi lakosság megélhetésének alapját képezik.

c) Energiahatékonyság/energiafogyasztás
Az OBO és üzleti partnerei vállalják, hogy ahol csak lehetséges, megújuló energiaforrásokat használnak, és a lehető legenergiahatékonyabban működnek. Ennek érdekében az energiafogyasztásukat nyomon követik és dokumentálják.

Az OBO és üzleti partnerei a termékek, folyamatok és szolgáltatások esetében – amennyiben az lehetséges – az ügyfelek külön kérésére megadják a vállalati karbonlábnyomot (CCF/Scope 1-3) és a termék karbonlábnyomot (PCF). Az OBO és üzleti partnerei a vonatkozó CO2 e (CO2 -egyenérték) adatok gyűjtését, kiszámítását, értékelését és közlését az üvegházhatású gázokról szóló jegyzőkönyv (GHG Protocol) és az ISO 14064 vonatkozó normáinak és szabványainak megfelelően végzik. Az OBO rendelkezik dekarbonizációs stratégiával. A CCF és a PCF alapján az üzleti partnerek lehetőség szerint dekarbonizációs stratégiával rendelkeznek és törekedniük kell annak megvalósítására

d) A konfliktusos ásványok kezelése
Az OBO-nak és üzleti partnereinek be kell tartaniuk az adott országban a konfliktusos ásványokra vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket.

Az OBO és üzleti partnerei vállalják, hogy:

  • kellő gondossággal ellenőrzik az ellátási láncukat annak érdekében, hogy megállapítható legyen, hogy beszállítóik szállítanak-e ónt, tantált, volfrámot vagy aranyat tartalmazó termékeket, és ha igen, akkor ezek a fémek konfliktusövezetekből és magas kockázatú területekről származnak-e, illetve, ha igen, milyen mértékben;
  • szükség esetén továbbítják ezen ellenőrzés eredményeit ügyfeleiknek, és
  • törekszenek arra, hogy „konfliktusmentesek“ legyenek vagy azzá váljanak, annak biztosítása érdekében, hogy a szóban forgó fémek ne származzanak konfliktus sújtotta és magas kockázatú területekről

2.6 Átláthatóság

a) Visszaélés-bejelentési rendszer

  • Az OBO minden munkavállalója köteles fellépni a jelen Etikai Kódex megsértése ellen, és tájékoztatni arról felettesét vagy a Compliance Officer-t. Az OBO vezetői vállalják, hogy elősegítik a szabályszegések bejelentését és kapcsolattartóként rendelkezésre állnak a bejelentésekhez, valamint példaképként szolgálnak beosztottjaik számára. A bejelentések fogadása és feldolgozása céljából az OBO visszaélés-bejelentési rendszert üzemeltet az OBO Visszaélés-bejelentési Szabályzat rendelkezéseinek megfelelően, amely az OBO weboldalán keresztül érhető el (www.obo.hu -> Jogi kérdések -> Visszaélés-bejelentési rendszer).

  • A bejelentéseket szigorúan bizalmasan kezeljük. Ha a bejelentő jóhiszeműen cselekszik, az ellene irányuló bármely retorzió kizárt, még akkor is, ha a bejelentés utólag megalapozatlannak bizonyul.

  • A jelen Etikai Kódex rendelkezéseinek megsértése minden esetben munkajogi következményekkel jár, függetlenül az érintett munkavállalóknak a vállalati hierarchiában elfoglalt pozíciójától.

  • Minden üzleti partner, annak alvállalkozója és alkalmazottja köteles jelezni a jelen Etikai Kódex esetleges megsértését.

  • A bejelentések e-mailben, telefonon vagy személyesen is megtehetők az OBO Compliance Officer-ének. Az üzleti partnerek a lehetőségekhez mérten tájékoztatják munkavállalóikat és alvállalkozóikat a különböző bejelentési alternatívákról

b) Panasztételi eljárás

  • Jogi kötelezettségeink teljesítése érdekében az OBO létrehozott egy panaszkezelési eljárást és a hozzá tartozó eljárási szabályzatot a német ellátási láncra vonatkozó gondossági kötelezettségről szóló törvény (LkSG) értelmében, amelyek az OBO weboldalán (www.obo.de -> Visszaélés-bejelentési rendszer) érhetők el.

  • A panaszeljárás lehetővé teszi, hogy a panaszosok felhívják a figyelmet az emberi jogi és környezeti kockázatokra, valamint az emberi jogok vagy a környezetvédelmi kötelezettségek megsértésére, amelyek az OBO saját vagy közvetlen beszállítóinak gazdasági tevékenysége következtében merültek fel. A panaszok ugyanazon eljárás szerint kerülnek kezelésre, mint a visszaélés-bejelentések.

  • A fentiek szerinti panaszok alternatív módon e-mailben, telefonon vagy személyesen is benyújthatók az OBO emberi jogi megbízottjához vagy a Compliance Officer-hez. Az üzleti partnerek saját lehetőségeik szerint tájékoztatják munkavállalóikat és alvállalkozóikat a különböző bejelentési lehetőségekről

2.7 Érdekkonfliktusok

Az OBO és üzleti partnerei elkötelezik magukat az érdekkonfliktusok elkerülése mellett. Érdekkonfliktus akkor áll fenn, ha egy munkavállaló személyes érdekei ellentétesek az OBO és/vagy üzleti partnerek érdekeivel, és lojalitási konfliktushoz vezetnek. A munkavállalók nem vehetnek részt olyan döntésekben, illetve nem befolyásolhatják azokat, ha saját érdekeik ütközhetnek az OBO vagy annak üzleti partnereinek érdekeivel. A munkavállalók nem használhatják fel aránytalanul az OBO-nál vagy üzleti partnereknél betöltött pozíciójukat saját, illetve hozzátartozóik vagy közeli kapcsolataik személyes előnyére. Érdekkonfliktus fennállása esetén az érintett munkavállalóknak haladéktalanul tájékoztatniuk kell feletteseiket a megfelelő megoldás megtalálása érdekében.

Érdekkonfliktust jelenthet például, ha egy potenciális beszállító meghívja egy sporteseményre a megbízó azon munkavállalóját, aki a technikai ajánlatok értékeléséért felelős. Az ilyen meghívásokat mindig el kell utasítani, hogy egy nem megengedett befolyásolás minden gyanúja elkerülésre kerüljön.

3. A bizalmi kapcsolatok védelme

A beszerzések transzparens és szakszerű lebonyolítása az OBO-nál és üzleti partnereinél az alábbiak szerint kerül megvalósításra: Az OBO és üzleti partnerei vállalják, hogy dokumentált és átlátható jóváhagyási folyamat szerint végzik el a beszállítók vagy szolgáltatók kiválasztását, továbbá saját ellátási láncukat társadalmi és ökológiai szempontból felelős módon szervezik meg.

Ezen túlmenően az OBO és üzleti partnerei az érintett előzetes hozzájárulása nélkül nem adhatnak tovább olyan bizalmas információkat, amelyekről tevékenységük során szereztek tudomást. Különösen az üzleti partnerek versenytársait nem tájékoztathatják a más üzleti partnerekkel megtárgyalt árakról/ajánlatokról vagy egyéb üzleti információkról

4. Információk kezelése

4.1 A dokumentáció elve

Az OBO és üzleti partnerei által az üzleti tevékenységük során készített valamennyi dokumentumnak és nyilvántartásnak (belső vagy külső) teljesnek és pontosnak kell lennie.

Az OBO és üzleti partnerei eleget tesznek a pénzügyi és egyéb vállalati információk közzétételére vonatkozó kötelezettségeiknek a vonatkozó helyi jogszabályoknak megfelelően. Az OBO és üzleti partnerei üzleti tevékenységük során csak akkor készítenek dokumentumokat és nyilvántartásokat, ha ezt a vonatkozó helyi jogszabályok előírják vagy ha ez érdekükben áll.

4.2 Adatvédelem és adatbiztonság

Az OBO-t és üzleti partnereit kötik az adott ország mindenkori hatályos adatvédelmi és adatbiztonsági jogszabályai. Az OBO és üzleti partnerei arra törekszenek, hogy a személyes adatok és üzleti titkok megfelelő védelme érdekében – ideértve azok bizalmas kezelését is – biztosítsák folyamataik és információs rendszereik megfelelő szintű biztonságát

4.3 A közvetlen és közvetett befolyásolás elkerülése

Az OBO és üzleti partnerei betartják a mindenkor hatályos korrupcióellenes törvényeket. Ennek biztosítása érdekében mind az OBO, mind üzleti partnerei biztosítják, hogy sem a munkavállalóik, sem az alvállalkozóik nem tesznek ígéreteket annak érdekében, hogy tisztességtelen előnyre tegyenek szert.

4.4 A harmadik felek szellemi tulajdonának tiszteletben tartása

Az OBO és üzleti partnerei tiszteletben tartják a harmadik felek szellemi tulajdonát. Az OBO és üzleti partnerei nem használják fel harmadik fél szellemi alkotásait a jogtulajdonos kifejezett hozzájárulása nélk.

4.5 Vám- és exportellenőrzés

Az OBO és üzleti partnerei kötelesek betartani az adott ország nemzetközi vám- és exportellenőrzési szabályait, és együttműködni az illetékes hatóságokkal.

5. Az Etikai Kódex megsértése

5.1 Ellenőrzések

Az OBO fenntartja magának a jogot, hogy a jelen Etikai Kódex betartásának ellenőrzése érdekében előzetesen bejelentett helyszíni ellenőrzéseket és auditokat végezzen az üzleti partnereknél, amennyiben ezek nem zavarják aránytalanul a működést, továbbá, ha erre alapos ok áll fenn, valamint, ha ezzel nem veszélyezteti üzemi és üzleti titkok megőrzését, illetve, ha ez nem sérti az adatvédelmi előírásokat.

5.2 A szabályszegések következményei

Az Etikai Kódex szabályainak megsértése következtében előálló helyzeteket a lehető leggyorsabban meg kell szüntetni és korrigálni kell. Ha azonban a szabályszegés belátható időn belül nem orvosolható, közös tervet kell készíteni a szabályszegés megszüntetésére vagy minimalizálására vonatkozó ütemtervvel együtt. Amennyiben az intézkedések nem kerülnek időben végrehajtásra vagy azok hatástalannak bizonyulnak, az OBO jogosult az érintett szerződést a mindenkori hatályos jogszabályi rendelkezésekkel összhangban, azonnali hatállyal megszüntetni.

6. Egyéb

Az OBO elkötelezi magát, hogy az Etikai Kódexet évente felülvizsgálja, és a felülvizsgálat alapján szükséges módosításokat elvégzi.

Tájékoztatás és kapcsolattartók

További információk a következő címen találhatók: Compliance | OBO

OBO Bettermann Holding GmbH & Co.KG
Hüingser Ring 52
58710 Menden

Dr. Helyes Marcell Péter
OBO Bettermann Vállalatcsoport
Compliance Officer International
Mobil: +36 20 490-2967
Telefon: +36 29 349-708
compliancenoSpam@obo.de

Menden, 2025.04.02

OBO Etikai Kódex

OBO Etikai Kódex